Ved at aktivere abonnentens abonnement gennem udnyttelse af login eller gennemføre køb af abonnement på Projektagenten.dk, accepterer abonnenten ubetinget vilkår og betingelser i denne abonnementsaftale.
1.1 Disse almindelige abonnementsbetingelser (herefter benævnt ”disse vilkår”) gælder for abonnement på ydelsen ”Projektagenten” fra Nordiske Medier A/S CVR-nr. 10150825 (Nordiske Medier A/S benævnes herefter ”Leverandøren”) til kunden.
1.2 Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til ydelsen fra kundens side, anført i f.eks. kundens indkøbsbetingelser eller oplyst ved indgåelsen af abonnementsaftalen, er ikke bindende for Leverandøren, medmindre Leverandøren udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med vilkårene.
2.1 Leverandøren tilbyder med Projektagenten et digitalt værktøj, som kan opsættes til overvågningen af udbud, politiske behandlinger og projekter inden for bygge- og anlægsbranchen.
2.2 Leverandøren formidler udelukkende kontakten mellem ordregiver/indkøber og kunden, og deltager ellers ikke i en evt. kontrakt, og er derfor ikke ansvarlig for eventuelle tvister, som måtte opstå mellem parterne som følge af uenighed om priser, produkter eller andre forhold som vedrører kontraktforholdet. Opdages fejl eller mangler, må kunden således tage direkte kontakt til den relevante ordregiver/indkøber herom.
2.3 Leverandøren kontrollerer ikke rigtigheden eller fuldstændigheden af indhentet offentlig information eller publiceret information om registrerede brugere.
2.4 Ydelsen Projektagenten tilbydes som Software as a Service, således at kunden via internettet og/eller API kald, kan koble sig op på Projektagenten og få adgang til dens funktioner.
2.5 Det er en forudsætning for adgang til Projektagenten, at Kunden har adgang til internettet samt anvendeligt IT-udstyr.
3.1 Abonnementsaftalen træder i kraft ved tiltrædelse af kontrakten.
3.2 Der gælder en bindingsperiode for ydelsen Projektagenten på 12 måneder fra ikrafttrædelsestidspunktet at regne.
3.3 Hver af parterne kan opsige abonnementsaftalen med skriftligt varsel på tre (3) måneder til udløbet af bindingsperioden. Såfremt abonnementsaftalen ikke opsiges senest tre (3) måneder før bindingsperiodens udløb, udløses en ny bindingsperiode på 12 måneder, idet abonnementet kontinuerligt fornyes. Kunden har til enhver tid ansvaret for at opsige aftalen rettidigt. Hvis aftalen ikke opsiges rettidigt, krediteres kunden ikke for gentegningen af abonnementet.
3.4 Ved aftalens ophør vil kundens adgang til Projektagenten ophøre, samt adgangen til det materiale der måtte være gemt af kunden på Projektagenten. Kunden skal derfor af egen drift foranledige, at evt. materiale downloades forinden ophør. Der kan ikke gøres krav gældende mod Leverandøren herfor.
4.1 Priser for kundens anvendelse af Projektagenten samt evt. opkobling/igangsætning og øvrige ydelser fra Leverandøren fremgår i købsmodulet på www.projektagenten.dk samt den fremsendte ordrebekræftelse, som sendes per mail efter køb. Ved tiltrædelse af abonnementsaftalen accepterer kunden de angivne priser. Priserne er inkluderet de på tidspunktet for abonnementsaftalens ikrafttræden gældende afgifter bortset fra moms.
4.2 Leverandøren kan varsle prisændringer op til en gentegning med én (1) måneds varsel.
4.3 Betalingsbetingelser er netto kontant plus 10 dage fra fakturadato på det anviste betalingssted. Ved betaling efter forfald skal kunden svare med morarente efter den forfaldne saldo fra seneste rettidige betalingsdato og indtil betaling sker. Kunden kan ikke i nogen situation foretage modregning i vederlaget eller nægte betaling for ydelsen grundet krav fra andre retsforhold eller reklamation. Der faktureres som udgangspunkt via mail. Fremsendelse af faktura med brev medfører et gebyr på kr. 49.
4.4 Et abonnement til Projektagenten skal oprettes gennem en sælger hos Leverandøren.
5.1 Leverandøren tilstræber stabil drift på Projektagenten, men er uden ansvar for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Leverandørens kontrol, så som nedbrud, hackerangreb, cyberterror mv. Såfremt Projektagenten er nede, vil Leverandøren tilstræbe at genskabe normal drift hurtigst muligt. Såfremt Projektagenten er nede mere end 48 timer fra kunden giver Leverandøren meddelelse om, at Projektagenten ikke kan tilgås, vil kundens abonnementsperiode blive forlænget uden beregning med den periode, hvor Projektagenten har været nede, efter kunden gør Leverandøren opmærksom herpå.
6.1 For at yde den bedst mulige service på Projektagenten er det nødvendigt periodisk at udbygge/udskifte teknisk udstyr og at foretage softwareopdateringer m.v. Leverandøren foretager derfor løbende vedligeholdelse og opdatering.
6.2 Vedligeholdelse og/eller opdatering varsles over for kunden via Projektagentens hjemmeside.
6.3 I forbindelse med vedligeholdelse kan det være nødvendigt at afbryde adgangen til Projektagenten. Sådanne afbrydelser vil fortrinsvis blive placeret i tidsrummet kl. 21.00 – 06.00 CET. Såfremt det bliver nødvendigt at afbryde adgangen til Projektagenten uden for det anførte tidsrum, vil dette blive varslet forinden, medmindre tekniske eller sikkerhedsmæssige årsager gør det nødvendigt at ændre systemet med øjeblikkeligt varsel.
7.1 Kunden har ingen fortrydelsesret ved køb af Abonnement til Projektagenten. Såfremt Kunden accepterer et tilbud med en senere ikrafttrædelsesdato, bortfalder enhver fortrydelsesret.
8.1 Hver af parterne er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige regler med nedenstående begrænsninger, dog således at begrænsningerne kun gælder, såfremt tabet ikke kan henføres til grov uagtsomhed eller forsætlige forhold hos den skadevoldende part.
8.2 Leverandøren hæfter, uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed, ikke for følgeskader eller indirekte tab som f.eks. driftstab, tidstab, avancetab, konsekvenstab, tab af goodwill, manglende opnåelse af forventet ordre eller besparelse.
8.3 Parterne accepterer, at Leverandørens og Kundens samlede ansvar i henhold til nærværende abonnementsaftale totalt udgør 12 måneders abonnementsbetaling.
9.1 Såfremt Leverandøren ikke kan levere i henhold til abonnementsaftalen som følge af force majeure, kan Leverandøren ikke gøres ansvarlig som følge af tab i den anledning, ligesom kunden ikke kan hæve abonnementsaftalen, medmindre sædvanlig opsigelse vil være mulig jf. punkt 3.3.
9.2 Force majeure defineres som et forhold, som Leverandøren ikke har nogen indflydelse på, og som Leverandøren ikke inden for rimelige økonomiske og praktiske foranstaltninger kan omgå, herunder men ikke begrænset til oprør, uroligheder krig, mobilisering, terrorisme, svigt/nedbrud i offentlig elforsyning, strejke, lock-out, arbejdsnedlæggelse, virus, cyberterror, hackerangreb, forsyningssvigt af enhver art, brand, epidemier, pandemier, oversvømmelse m.v.
9.3 Forhold hos Leverandørens underleverandører, der medfører, at Leverandøren ikke er i stand til at opfylde sine forpligtigelser over for kunden, og som ikke kan overvindes uden uforholdsmæssigt store omkostninger for Leverandøren, skal ligeledes betragtes som force majeure.
9.4 Såfremt tilgængeligheden til Projektagenten i det væsentligste er umulig som følge af force majeure, og dette varer i mere end 30 dage, kan hver af parterne skriftligt opsige abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, men kan ikke i den forbindelse gøre krav gældende mod den anden part.
10.1 Kunden er gjort bekendt med, at Leverandørens software er ophavsretligt beskyttet, og at kunden alene erhverver en ikke eksklusiv, betinget brugsret til Projektagenten. Brugsretten er betinget af kundens betaling og overholdelse af abonnementsaftalen, og kunden er gjort udtrykkeligt opmærksom på, at brugsretten er tidsbegrænset, således at denne automatisk bortfalder ved ophør af abonnementsaftalen, uanset årsagen hertil. Brugsretten er eksklusiv, og kan således ikke overdrages til tredjemand uden Leverandørens skriftlige forudgående samtykke hertil.
10.2 Kunden er alene berettiget til at anvende Projektagenten til brug for Kundens egen virksomhed. Ved virksomhed forstås en enhed med eget CVR-nr. Adgang til Projektagenten sælges per medarbejder, hvorfor en adgang alene må bruges af én person.
10.3 Kunden erklærer sig indforstået med at ville respektere ophavsrettighederne. Kunden hæfter for kundens ansattes overholdelse af rettighederne til Projektagenten ved brug, og kunden er forpligtet til at drage omsorg for, at kundens ansatte gøres udtrykkeligt opmærksomme på, at Projektagenten er ophavsretligt beskyttet og alene må anvendes i overensstemmelse med vilkårene i abonnementsaftalen.
10.4 Projektagenten henter automatisk indhold. Leverandøren garanterer derfor ikke for, at indholdet på Projektagenten er korrekt. Leverandøren påtager sig intet erstatningsansvar for fejl og udeladelser i indholdet.
11.1 Parterne forpligter sig til i abonnementsaftalens løbetid og efter dennes ophør over for uvedkommende at hemmeligholde alle oplysninger modtaget fra og om den anden part, som en part får kendskab til i forbindelse med Abonnementsaftalen og levering af ydelsen til kunden. Parterne må alene benytte sådanne oplysninger i overensstemmelse med abonnementsaftalen, og må ikke videregive oplysningerne, medmindre videregivelse er påkrævet i henhold til lov, retskendelse eller pålæg fra offentlig myndighed. Foranstående gælder dog ikke oplysninger, der er alment kendte eller offentligt tilgængelige, og som ikke i henhold til lovgivningen er underlagt sådanne begrænsninger.
12.1 I tilfælde af en af Parternes væsentlige misligholdelse af Abonnementsaftalen, kan den ikke-misligholdende Part ophæve Abonnementsaftalen uden yderligere varsel, såfremt det misligholdende forhold ikke er bragt til ophør inden 10 hverdage regnet fra afgivelse af skriftligt påkrav til den misligholdende Part.
12.2 I tilfælde af konkurs, rekonstruktion, likvidation, tvangsopløsning, indgåelse af tvangsakkord, indgåelse af frivillig tvangsakkord eller lignende, er den anden part berettiget til at ophæve abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning.
12.3 Betaler kunden ikke for ydelsen i overensstemmelse med punkt 4, har Leverandøren ret til med 10 dages forudgående varsel at lukke for adgang til Projektagenten. Kundens adgang etableres først på ny, når forfaldne beløb er modtaget hos Leverandøren.
12.4 Misligholdelse kan udover manglende betaling og overtrædelse af øvrige forhold i disse vilkår ligeledes være kundens upload af filer befængt med virus eller malware. Leverandøren forbeholder sig i disse situationer retten til straks at gribe ind for at begrænse skaden, og om nødvendigt begrænse eller lukke kundens adgang til Projektagenten uden ansvar.
12.5 Ophæver Leverandøren abonnementsaftalen som følge af kundens misligholdelse, herunder misligholdelse af betaling, er Leverandøren berettiget til at beholde allerede lagt forudbetaling. Ophæver kunden abonnementsaftalen som følge af Leverandørens misligholdelse, sker ophævelsen alene for fremtiden, og kunden kan kræve betaling tilbagebetalt fra og med den måned, hvori misligholdelsen finder sted.
13.1 Enhver tvist mellem Leverandøren og kunden skal afgøres efter dansk ret. Denne lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets international privatretlige regler. Tvisten skal afgøres ved Retten i Aalborg som aftalt værneting.
14.1 Vi henviser til den enhver tid gældende persondatapolitik for Nordiske Medier A/S. Den kan tilgås her.